fredag 9 augusti 2013

Hästsemester....

... det är grejor det :)

Veckan hos min syster och hennes man har varit helt enastående... bästa inkvarteringen man kan finna. Fick en egen bungalow. Frukost, lunch och middag ingick i paketet, vin serverades varje kväll

Hästarna gick bra ihop, första natten fick de tillbringa inne, sedan fick de vara ute.

Det har varit rätt mycket fnitter och skratt hela veckan. Skrev en ny liten slinga till låten En del av mitt hjärta med Tomas Ledin. Den textsnutten har Anna kvar hemma hos sig så jag kan inte visa hur duktiga vi varit.
Men det kanske kommer ;)
Åkte till Horze i Upplands väsby. Kikade på säkerhetsvästar och provade väl alla modeller de hade. Till slut bad vi om ett måttband... vilket ledde till ett lättare bekymmer....eller större iaf... ;) tre mått... midja, bröst och midja till midja (mätt över axeln) = tre storlekar :O 
Hittade en till slut som dessutom var nedsatt till halva priset vilket gjorde både mig och plånboken glad.

Samma dag kom mamma och pappa på besök och stannade över natten. Mamma hade fått nåt virus på datorn och fick hjälp att ta bort det.

Med tanke på revbenet så har jag tagit det lugnt med ridningen. Visst har jag ridit men det har mest varit att bara åka med... och det i skritt.  Passande nog har de en skogsrunda som kallas fegrundan, den blev flitigt utnyttjad av mig och Anna.

Tog inte överdrivet mycket kort och de som togs får jag inte publicera såvida jag inte vill bli stämd... samma sak gäller för systern min 

Men jag är en jäkel på att knycka andras... men det har jag fått tillåtelse till :)

Anna och Mercy till vänster jag och Quick- Step till höger
Foto: Elin

Emmie sover utanför vår bungalow

Halvfullt eller halvtomt

Tättbebyggt område

Ojja... en tunisisk rätt (uttalas som typ Åddja)

Hemfärden i onsdags blev kanske senare än vad som var tänkt 
men vad gjorde väl det.

Parkerade hemma på gården 22.30 ca.
Tjejorna hörde att vi kom men kom inte upp och hälsade oss välkomna utan stod och gnäggade på andra sidan. Vilket resulterade i att Q-S sprängde staketet.
 Jag riktigt hörde hur det svichade till i linorna. Sprang in i stallet och hämtade grimma och grimskaft sedan remmade jag ner till hagen. Där stod han i godan ro och betade med sina flickor. Så det blev till att byta hage mitt i natten.
Han blev lite randig av tråden fram på bringan och upp på halsen. På torsdagsmorgonen såg jag att han hade gjort sig lite illa på höger bakben, nedanför knät. Tvättade rent och sprayade på lite sårplast så fick han gå ut igen.
Värre än så var det inte... men hagen... den bara måste lagas....

2 kommentarer: