lördag 10 augusti 2013

Det här med säkerhetsväst...

... fick mig verkligen att tänka på hur mycket jag har struntat i min kropp med på tok för lite motion och alldeles för mycket gott att äta... eller iaf för mycket.
När jag var i Täby laddade jag ner appen shape up, inte för att eg räkna kalorier utan bara bli lite mer medveten om VAD jag stoppar i mig och ser skillnaden
OM jag motionerar får jag äta mer... :)
Idag laddade jag ner appen Run keeper, mer som ett instrument om hur långt jag verkligen har gått/går och hur länge. Ja...man måste ju aktivt sätta igång apparna oxå för att få resultat ;)

I går tänkte jag att det var kanske dags att införskaffa en våg... hemska tanke.. men kanske är det lite nödvändigt ändå (tror inte jag har ägt en våg på 15-20 år) Åkte hela vägen till Jula i Eskilstuna, ja inte bara för att köpa en badrumsvåg det slank ner lite mer saker oxå...som brukligt är.


Köpte en röd fin digitalvåg... satte i batteriet, klickade igång den och ställde mig mig på den...

Vad tror ni att den visade??
16,1 kg!!!!
Slår härmed fast att den inte
fungerar som den ska



Troligtvis en fungerande röd fin digitalvåg...
precis en sån som jag inte köpte





6 kommentarer:

  1. hahahaha - nej, den fungerade väl inte riktigt som den skulle :)
    Sv: här har det regnat och regnat, så även om tvätten hängde under tak ute, tog jag in den igen nu på morgonen, den är ju nästan tott, så det sista torkar nog snabbt härinne
    kramar

    SvaraRadera
  2. haha... njae... Kanske inte riktigt...
    - om det inte är en annan viktenhet? Kolla om den verkligen är inställd på kg

    SvaraRadera
  3. Nu får du se ett kort på tårtan som brudparet får. Den tårtan ska de frysa in ta fram senare och äta av... Det är nåt med just brudparets tårta det var lika på Peter och Susannes Bröllop. Kramis.

    SvaraRadera
  4. Sv: mm, det är, om inte annat, roligt att se hur många steg man verkligen tar en vanlig dag :)
    önskar dig en fin ny vecka
    kramar

    SvaraRadera
  5. Haha, knäpp våg :) Jag skickade en vänförfrågan till dig på Runkeeper. Acceptera vettja ;)kraaam

    SvaraRadera