måndag 14 januari 2013

Igår och idag (med en uppdatering)


När vi tog in hästarna i går såg jag att Hjärtats hov hade fläkt sig. Bad Annika om att fota igen och skicka till mig via MMS och denna gång funkade grejorna, som bonus fick jag då MMS:et från den 5 jan :O Gårdagens kort skickades även till hovslagaren med texten "Har du nån tid för ev åtgärd på quick- step? Hälsningar Sara via Annikas mobil" Efter noggrannare lusläsning såg jag på mitt MMS att texten inte kommit med och säkerligen inte till hovslagaren heller... Har försökt att ringa honom idag men utan resultat. Bara hoppas på att han vill svara i morgon

Gårdagens kort på hoven




Idag när jag tog in såg det ut så här.... :(


framifrån

Något behövs göras iaf, den saken är klar

Från sidan (insidan)

Han verkar iaf inte ha ont, alltid nåt. Den som har ondast av det här är nog jag...
Han haltar inte och reagerade inte när jag tog en borste och vatten för att få rent för översyn och fotografering

PS.
Fick ett samtal senare under kvällen från hovslagaren. Han tyckte att så länge han ine har ont osv behövs inget göras, förklarade återigen hur hoven är uppbygd och  menade på att om det släpper så har det bildats nytt under, ungefär som när vi får en blånagel och tappar den. Skickade dock dessa två bilder till honom för översyn
 


10 kommentarer:

  1. Usch :/

    Tur att det inte verkar göra ont i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Nämen :-( Ser ju inte bra ut! Så typiskt, nu när allt började se bra ut.......Skönt dock, att det inte verkar göra ont.
    Hoppas du fått tag på hovslagaren nu.
    Förutsätter att vi får höra hur det går.
    Krama om fina Q-S från oss

    SvaraRadera
  3. usch, det där såg inte bra ut, men jag vet ingenting om hästar, så det kanske inte är så farligt nu när han inte ens ömmar alls, hoppas i allafall att det är en bagatell
    Sv: tack snälla, jo det gick bra
    kramar

    SvaraRadera
  4. Iiiii.....det ilar i mina knän när jag ser bilderna men eftersom han inte har ont så verkar det inte vara nån fara på taket.
    Vilken tur att du har sån bra och snabb kontakt med hovslagaren.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Undrar om hoven kommer vara extra känslig där nu? Jag menar, om det är lätt att det slås upp?
    Tack för uppdateringen
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sv: nej, inget märgben till Nemo :) men båda fick något gott att tugga på, jag köpte sådant där som ska vara så bra för hundarnas tänder, något med alger i
    kramar

    SvaraRadera
  7. Det gäller att ha´is i magen...men det såg inget vidare ut...men de´där med blånagel, var en bra förklaring. Kall & snö i Dalom. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när du nämner det så sa han faktiskt det oxå... med is alltså...

      Radera