måndag 21 januari 2013

Det har varit helg...

... och jag har verkligen vilat. Följde med M till jobbet i går kväll för att kolla på nytillskottet, en söt lite kalv som M fick gnugga igång andningen på tidigare på em/kvällen. Nu fick jag se den resa sig och lära sig dia med hjälp för han hittade inte rätt och kon ville inte stå stilla. Några kort tog jag inte även om jag  hade mobilen med mig.
Ville inte störa kon som var förstföderska.

Emmies klåda kliar inte alls nu verkar det som,skorpig är hon dock fortfarande. Nu tror jag att det har varit nån reaktion på mask... För några dagar sedan fick hon en ihålig hosta och i lördags avmaskade jag henne med de tabletter jag hade hemma (de andra två får vänta några dagar, vi sambeställer avmaskningsmedel jag och Annika) igår hostade hon inte alls. Hon är ju värst på sork och möss och äter gärna upp stallmössen om hon får tag i dom så det är kanske inte så konstigt om hon haft mask :/

Idag och i morgon ska jag vara på kurs i Nyköping. Så jag lär väl vara trött och söndermatad med information till kvällen och "insättningsstopp på banken" i morrn.... ;)

14 kommentarer:

  1. Vad skönt och känna att man fått vila ut ordentligt! :)

    SvaraRadera
  2. De kan ha en massa olika symtom om de har mask. Man kan nästan tro att de håller på att dö, så avmaskar man dem och så var det "bara" mask...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite vila!!!
    Så fint, att se den lilla kalven, som klarat sig. Du är allt bra omtänksam du, som inte fotade ;-)
    Kram Sv. Joo, tanthänder smakade ganska ok, faktiskt ;-)

    SvaraRadera
  4. Så fint vara med att se när en liten kalv tittar fram och tar sina första andetag. Kommer ihåg när detta hände i Lerbäcken när jag vet barn sååååå spännande!!

    SvaraRadera
  5. Så fint vara med att se när en liten kalv tittar fram och tar sina första andetag. Kommer ihåg när detta hände i Lerbäcken när jag vet barn sååååå spännande!!

    SvaraRadera
  6. jag fick vara med om att se en kalv födas en gång, det var en upplevelse minsann :)
    vad skönt att Emmies klåda verkar vara över
    Sv: jo, det är precis så där som du beskriver fast var 30 sekund istället, ganska enerverande
    kramar

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att du fått besvär med öronen hoppas det går över snart!! Kramis

    SvaraRadera
  8. Hur går det här nuförtiden?

    SvaraRadera
  9. Meh... Skriv nåt! .... Vad som helst :-) kramen

    SvaraRadera
  10. Fortfarande helg? :O ;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det var så längesen du skrev saknar dig här! Kram på dig från Gun-Britt

    SvaraRadera
  12. Hello my friend! I want to say that this article is awesome, nice written and come
    with almost all important infos. I would like to peer more posts like this .


    My blog post: vigrx enhancer

    SvaraRadera
  13. Hej! Tittar bara in för att säga HEJ!! Och hur har du det? Länge sedan :-(
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Hur går det för dig? Har du dammat av sadeln? Jag skrittar på Mercy nu, snart är du här i då ska vi ha häst/ridsemester. Värm upp hästen o skriv lite :-) kram!

    SvaraRadera