lördag 5 januari 2013

2013 års första inlägg...

... i alla fall för mig :)

Jag kommer alltså inte köra nån "2012-årskrönika"
Är man nyfiken är det lätt att gå tillbaka i bloggarkivet ;)

Gårdagen.. alltså den 4/1 kom äntligen hovslagaren ut och fixade till hovarna på
samtliga pållar. Q-S "hovböldshov" kommer förmodligen inte ge några som helst problem framöver, det är iaf vad hovslagaren tror. Det som blir och kommer bli bestående är en ärrbildning mitt fram på hoven, som tre små ränder. I övrigt friska och starka hovar. Men den "trasiga" växer snabbare än de andra. Men han får fortsätta gå barfota bak fram till nästa verkning och skoning som blir i mars.


...eller i ett annat inlägg :)
Här var det då meningen att det skulle ligga en bild....
MEN jag glömde mobilen inne så jag bad Annika knäppa ett kort på :s hov i kväll när han kom in och sedan skickade hon bilden till mig via MMS... men nu 2h senare har den fortfarande inte kommit... Snopet men jag är en överlevare ;)

På fm idag städades julen ut, sånär som på gardinerna. Men den skräpiga granen är näckad och utkastad och tomtarna får stå i garderoben och komma fram igen till första advent...eller så...

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att hovbölden inte kommer att ställa till något! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt att hoven läkt så bra!!!
    Tänk, vilken tid det tar i teknikens värld ibland. Tur du är en survivor ;-)
    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Minns du detta lika väl som jag?
    :-D
    (Följ direktlänken)

    Det kan nog bli en hästsemester även i år. Oavsett om Isabell kan hålla kurs eller inte så får du gärna komma upp o leka med oss en vecka :-)

    Okeyat med Pia i fredags :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att hoven har läkt så bra.

    Oj, oj, oj vad jag är less på granen. Jag tror den åker ut i dag!
    Ibland så förstår man sig inte på dagens teknik.

    Kram

    SvaraRadera