måndag 31 december 2012

Nyårsafton

Det står 3,4°C på utetermometern (i skrivande stund) Det är idag varmare än vi (iaf på Fågelberga) hade den andra juni i år, det var då snöblandat, blåsigt och 0-gradigt (tidigt på morgonen), fast då gick man inte med vinterjacka,mössa, vantar eller hade raggsockor på fötterna i stövlarna. Det var ett sånt ohyggligt vidrigt väder den dagen att hästarna som eg gick på sommarbete fick komma in och sova i stallet under natten.

Jag hittade på klart.se en historikfunktion över medeltemperaturer och man kunde själv knappa in vilken period man ville ha, det finns även för nederbörd och vind. Nu ligger Flen 25 km från oss (om man åker efter vägarna och inte flyger) och temperaturerna i Flen ligger i regel alltid några grader över oss här ute i skogen

Och dagen idag har precis börjat.... alltså om man tittar på sista kurvan...

Jag vill önska alla i min familj, bloggvänner, vänner och övriga läsare...
... hur många är ni egentligen?? ;)
Ett riktigt Gott Nytt År!

16 kommentarer:

  1. vädret har varit minst sagt konstigt
    GOTT NYTT ÅR till dig
    och jag lovar att vara försiktig
    kramar

    SvaraRadera
  2. Här regnar och blåser det som attans! Nästan lite midsommarväder :P

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Sv: :D mm, det var det
    nyårskramar

    SvaraRadera
  4. GOTT NYTT ÅR, hjärtat....många kramar

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, hundgårdar kan se riktigt risiga ut ibland :/

    SvaraRadera
  6. God fortsättning på det nya året :-)

    Ja detta märkliga väder... Nu har vi iaf bitvis barmark... Trist... Önskar lite ljus o älskar mina rena hästar o att ha en ren vovve.

    Hur mycket tror du att vi hinner ses under detta år ? De tillfällena kommer iaf att hamna i " min burk" kram!

    SvaraRadera
  7. Sånt väder är tråkväder.
    Här är det också varmgrader och regn...urtrist!
    Men jag önskar dej ett Gott Nytt 2013.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Sv: vad skönt att ni slapp ifrån med bara högst fem minuter
    kramar

    SvaraRadera
  9. Ja... Ska vi börja samla lite slantar till en hästsemester? Jag har en plan... ;-) ... men den planen involverar en instruktör också... En tredagarskurs med 4 ridpass? Om vi/jag klurar lite kanske vi kan få kursen till ett bra pris :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Sv: okey :) vi bor ju på landet men vi har grannar lite närmare än vad ni har
    en fin onsdag önskar jag dig
    kramar

    SvaraRadera
  11. Sv: Ja, det känns jätteskönt att han äntligen är bättre! :)

    SvaraRadera
  12. God fortsättning till er också!
    Vädret blir jag helt enkelt inte klok på? Kallt när det ska vara varmt, och varmt när det ska vara kallt?? Och inget kan jag göra åt det :-( Bara att gilla läget.........
    Det blev en Nikon D3100, snarlik den jag hade. och den var jag mycket nöjd med (tills den dog) ;-)
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  13. Sv: du menar att Sluggo egentligen är ännu smartare än vad Nemo är :D kanske det kanske :)
    kramar och en fin lördag till dig

    SvaraRadera
  14. Halloj Sara!Hoppas du haft en God Jul och ett Gott Nytt År!Jag får önska god fortsättning så här lite sent.Kram

    SvaraRadera