tisdag 25 december 2012

Juldagen

...hade vi tänkt att tillbringa med att flänga runt på mellandagsrea men det snöar så pass att jag inte har nån lust att ge mig ut på vägarna. Inte för att det snöar utan mer för att det är oplogat på småvägarna ut till till den större vägen som med all säkerhet är plogad/saltad.
 
Katten har inte gjort nåt annat än att sovit och ätit sedan hon kom hem. I morse sa jag till Doris att om man ska äta så mycket mat måste man göra nr2 oxå, lydig som hon är(?) gjorde hon det efter sin frukost, så nu vet jag att allt funkar som det ska med det. När vi sedan satt och åt vår frukost kunde hon tom leka lite med en näverbit som ramlat av en vedklabbe. 

Igår kom alla barnen hem för att äta och umgås. Vi hade planerat för att alla utom en skulle sova här men det slutade med att det var tomt på ungar vid 22-tiden. Men innan dess hjälpte M min son att få värme i bilen, alltid lite bilmek när han kommer :)

Det är inte ofta man får alla barnen samlade vid ett och samma tillfälle, glada och nöjda med vår del gick vi och la oss vid midnatt.

Hästarna fick frukost inne i morse och nu ska de få komma ut i snöyran

Jag önskar alla läsare en god fortsättning på julen

2 kommentarer: