söndag 23 december 2012

Den bästa julklappen har jag fått i kväll

och nu kan jag fira jul i ren och skär glädje.

Lite medtagen, rätt förvirrad men vid liv och framför allt hemma igen.



M hade åkt till Flen för att köpa en ny slinga till granen, den gamla funkade naturligtvis inte.
På den lilla vägen hem (vi kallar den rökärrvägen) ser han en katt sittandes och höll nästan på att köra över den, Tvärbromsar och kastar bilen åt sidan och sätter den nästan i diket. Kliver ur bilen och går fram till katten som inte rörde sig men jamade. Plockade upp henne och in i bilen och hem. 
Jag var i stallet och mockade när M kom körandes och stannade utanför och tutade.
Jag for ut ur stallet och där satt M med katten i famnen i bilen. 
Gissa om jag blev glad, så glad att jag satte i gång och gråta av glädje.

Vilken julklapp vi fick



7 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt!!!
    Tror jag det, att man gråter en skvätt vid sådana tillfällen :-)
    Ha nu en riktigt härlig jul
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken glädje!!! Sitter också & gråter en skvätt av glädje.Ovant att skriva på pappas dator. Nu blir det väl en GOD JUL .Många kramar från mamma & pappa

    SvaraRadera
  3. Men så roligt va skönt för er och framförallt katten som får komma in i värmen till julen!! Hoppas kissen lärt sig en läxa nu. Kramis.

    SvaraRadera
  4. Katten har varit på "drift" en vecka....och klarat sej, då är hon en överlevare.
    När kom det in ett badkar??Hundarna såg lite "slaka" ut, det var väl för rent!!
    Ha´en riktigt bra jul............Kramar till er

    SvaraRadera
  5. Härligt att katten är tillbaka. :)

    God jul på er! Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Två blöta ögon... Världens bästa julklapp!

    God fortsättning <3

    SvaraRadera