fredag 26 oktober 2012

Fick ett paket med posten

Kylan drog in här över Fågelberga med, med blåst som tbh. Rackarns så kallt det blev. (fast inga -30°C precis) Mössa och vinterjacka på i morse må ni tro.



Lagom till denna kalla tillvaro landade det i min brevlåda igår ett par varma och fina sockor och vantar från min syster i Kalix. Jag la in en beställning i somras när jag var på hästsemester hos min andra syster (ni vet hon på obergs.blogg.se) och valde garn till ett par nya stallsockor tydligen räckte det inte att sticka bara dom utan jag fick även ett par varma vantar. Ringde och tackade som sig bör, men hon hade inte tid...skulle visst äta mat, som om det är så viktigt när JAG ringer ;)


Visst är hon duktig min kära syster Monica?
Hon har till och med gjort sig ett varumärke i Kalix :)

Tack kära syster, nu kan jag både vara fin och varm

7 kommentarer:

  1. Så himla passande, att vantar och sockar kom just i dag!!! Och, så himla praktiskt, att ha en syster som stickar!!! Värmande i kylan.
    Kram på dig ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken snäll syster hon vill du ska vara varm! Kramis

    SvaraRadera
  3. jo hon är duktig din snälla syster, jättefina alster och jag är säker om att de är jättevarma och sköna
    visst blev det kallt bara pang på, hoppas att mildvädret kommer tillbaka igen
    kramar

    SvaraRadera
  4. Sv: här kör till och med postbilen uppför vår branta och ganska långa garageinfart :) det du :)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Du ska veta, att du har varit i hennes tankar för varje maska, så är det om något är hemgjort.
    Vi har lite vitt på marken, ett par - grader
    Kram hjärtat

    SvaraRadera
  6. Ja, man får klä på sig ordentligt nu - men just idag skiner solen igen, och det känns bara underbart! :)

    SvaraRadera
  7. Åh ser ju jättegosiga ut! P&K

    SvaraRadera