söndag 28 oktober 2012

Å nu är äntligen...

...sommartiden över!!

Vaknade på lördagmorgonen med ett frosttäcke på marken utanför, på termometern stod det -8°C. Ut och fodrade hästarna som fick stå inne och äta sin frukost. Efter det var det min tur,fick äta frukost mol allena, M hade varit ute på fredagskvällen och han mådde väl sådär. Kom hem vid 2-rycket men sov fram till kl 6 på soffan, det var väl då han kom i säng. Jag kanske ska vara tacksam för det ;)

När jag släppt ut hästarna och petat på M var klockan närmare 10 på fm. Jag släppte då bomben att jag var i "shopping mode" så jag stämplade in i duschen och sedan åkte vi till Nyköping. Jag fick naturligtvis köra.

När vi hade åkt en bit ringde min syster Monica och vi tjabblade en bra stund, hann till och med göra en butik där jag hittade en blus och inhandlade den första julklappen för i år.

När vi var i butik tre (eller var det fyra?) Fick M lite svikt i knäna och behövde få nåt i sig, godis eller nåt att dricka sa han. Vilket inte var det han behövde. 1h senare fick han sig ett mål Big mac&Co med mjölk och en extra big Mac. Jisses så han kan äta ibland.... men efter det så mådde han bättre.

Det är ganska trist att de redan börjat julskyltat, var in på rusta och där var julgranar i kulörta färger uppställda, julstjärnor etc etc.


Detta var det jag hittade... ja minus julklappen då

I morse tog vi fram den fasliga men nödvändiga dammsugarn. Efter att ha dammsugit kök och hall så var det då dags att byta dammsugarpåse... igen....och det hade vi nån kvar eller?
Svaret på den frågan blev nej, så vi åkte en sväng till Katrineholm och gjorde Ö&B.

Men nu är här dammsuget och skurat. Bilen har blivit tvättad och får i skrivande stund vinterskorna på sig. Jag har dessutom fått en ensilagebal utkörd i hagen och en upp på loftet. Och vem var det som sa "att på sjunde dagen vilade han"?? Måste ha varit en annan veckodag som inte finns längre ;P

Jag är nog inte så försiktig med vänsterhanden som jag borde, den gör faktiskt fortfarande lite ont efter praktvurpan



12 kommentarer:

  1. Det är alltid besvärligt när påsarna tar slut!!

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, jag hoppas verkligen att det blir en tradition som växer i antalet deltagare! :)

    SvaraRadera
  3. nej, vilodagar finns ju inte längre, inte i samma mening som förr inte
    jag förstår inte varför julskyltningen ska börja så tidigt, alla hinner ju tröttna innan ens julen börjat
    kramar

    SvaraRadera
  4. Ja just det...det fattas en dag i veckan; vilodagen! ;)
    Varför har man inte alltid en extra dammsugarpåsförpackning hemma? Det finns ju inget värrä än när den blir fullknökad och det inte finns fler hamma...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag ramlade i april på jobbet har nyss blivit bra i min handled. Om det kan vara nån tröst det tar tid.

    SvaraRadera
  6. Det är ju är toppen att kunna ta till en stickning när RLS sätter igång ;-)

    SvaraRadera
  7. SV: kommer inom och önskar dig en fin onsdag
    kramar

    SvaraRadera
  8. Sv: jo, min dag var också ganska bra :)
    här blir det nog ingen sol idag men så länge det inte
    regnar får man vara nöjd
    kramar

    SvaraRadera
  9. Jag är motståndare, till all denna julskyltning, så lååångt innan jul!!!
    Meeeen, vad du har jobbat på vilodagen!!!
    Hoppas du snart blir bättre i din hand.......du måste ju vara lite rädd om den ;-)
    Du har så rätt, så rätt.......
    Kram

    SvaraRadera
  10. När får man läsa om vad som hänt sedan sist då? :-o ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Haha, Jaa, typiskt att vi bor mitt i skogen!
    Men jag skulle inte vilja byta ut den ;-)
    Ha en bra söndag
    Kram

    SvaraRadera