söndag 11 november 2012

Vad händer?

Svar: Typ inget alls

Dagarna är förbaskat fyrkantiga just nu, nästan lite deppvarning.
Dagarna ser ut så här; Går upp ca 5.45 fixar iordning mig, hundarna och hästarna.
kl 7.00 går bilen mot Flen och arbetet.
Jobbar 7.30-16 (men kommer aldrig iväg kl 16 utan något senare)
Ibland måste jag handla innan jag åker hem, eller tanka bilen...vilket jag verkligen avskyr...
Hemma vanligtvis mellan 16.30-17
Äter lite, fixar hundarna, fixar hästarna.
Kommer in från stallet ca 20.00
Somnar i soffan 21, vaknar 22 och går en vända med hundarna
Sover för natten 22.30

Och idag regnar det.

Chaconnes matte har opererat foten och kan inte ta hand om sin pålla så det får jag göra ett tag framöver. Så jag har hela stallet in- och utsläpp mockning etc etc. Det är en viss skillnad att veta att man kan göra en "kvällsavstickare" och inte göra det mot att inte ha det alternativet alls.


Hjärtats hov ser bra ut. Hålet i hoven håller på att växa neråt och bort och det bildas fint med nytt hovmaterial hela tiden..
Chaconne åkte dessvärre på två hovbölder på en månad men det verkar iaf läka nu,  hon hade tur att det inte blev som det blev med Hjärtat, men å andra sidan såg vi symptomen och anade ugglor i mossen.
Efter alla år som hästbiten har varken jag eller Annika råkat ut för nån hovböld på alla hästar man har haft att göra med.

Nu går städtutan...igen...


4 kommentarer:

  1. Det är så himla skönt att veta att Chaconne blir ordentligt omhändertagen fast jag sitter fast här hemma, gipsad och dan. Tack Sara!

    SvaraRadera
  2. Ja huj... Det är ett evigt passande med djurena. Vi flyttar ju nu omkring den 24e denna månad och även om det blir dyrare då vi betalar för tjänsterna som berör iordningställande av mat, in och utsläpp och alla fodringar så är det så värt det. Det enda jag behöver tänka på är att ta hand om pållarna och mocka - ska bli så skönt att slippa stressa ifrån jobbet för att hästarna måste få komma in, det fixar ju Pia :)
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. fulltecknade dagar med djur och jobb alltså
    Sv: nej, möss har vi aldrig haft inomhus, bara en gång i pannrummet som är i källaren
    kramar

    SvaraRadera
  4. Bra beskrivning på "fyrkantiga" dagar, men så kan det vara, våra dagar är alla lika.
    Skönt att hoven är bättre, tur att ni såg det i tid på Chaconne.
    Trist väder idag.....men ok ändå. Kram

    SvaraRadera