onsdag 5 september 2012

Solen lös...

... med sin frånvaro hela dagen igår. Min lediga dag. Känner mig väldigt åsidosatt, för idag verkar den (solen alltså) vilja förgylla dagen och jag
ska naturligtvis arbeta. 

Nåväl, åkte iväg till en "gammal" arbetskamrat igår och stjälpte i mig några koppar kaffe och pratade bort en stund.
När jag åkte så var Doris fortfarande ute och vägrade komma in. Det var mycket mycket mer intressantare det hon hittat under altanen. Så jag lät henne vara ute. När jag åkte en bit började det regna och jag fick ett uns av dåligt samvete men jag tvingade mig att släppa det och fortsätta.

Väl hemma igen så ville Doris in iaf... 

Quick- Step då... han haltar nästan inte alls längre. Såret vill sig inte riktigt till att läka
men han verkar inte ha ont av det. Tvättar rent det med laktacyd tvål låter det torka och sprayar sedan på lite sårplast, Detta gör jag inte ens varje dag utan varannan/var tredje dag.

Hittade en bild från i somras i mina gömmor
Foto Morovnica
redigerigen står jag för

8 kommentarer:

  1. :) då hade Doris fått nog alltså :) jo, igår regnade det men idag har vi solen här men det blåser kraftigt
    Sv: varken söta, sura eller beska, det är en liten kärvhet i smaken istället
    kramar

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig fel med en pratstund över en kopp kaffe :)

    SvaraRadera
  3. Jamen, visst är det typiskt med den där solen?!
    Tänkte just fråga om hoven......skönt att det inte verkar göra ont :-) men skit att det tar sådan tid med läkningen :-(
    Åh, lilla söta Doris <3
    Bilden är superfin!!! Du är duktigt du!
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  4. Sv: det verkar bli en blåsig dag även idag här hos oss :( jag gillar inte blåsten
    kramar

    SvaraRadera
  5. Heeej!
    Ville bara titta in och önska dig en skön helg (utan blåst)
    Hoppas alla dina fyrbenta vänner mår bra! (Framförallt Q-S hov)
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Så skönt att hoven verkar bli bättre och att han inte har ont.
    Kram & ha en fin fredag.

    SvaraRadera