söndag 9 september 2012

Kan ni hjälpa mig...

... och flytta åt min mamma på lördag? frågade M's dotters sambo J. Det är nog bara några kartonger kvar och säng och nåt bord...



*gör stora ögon*

Det som var kvar räckte inte våra bilar till för, vi fyllde en Renault kango, J's bil - en chrysler + bröderna Hj's bil och släp... Bröderna Hj åkte ytterligare en vända till för att hämta det som blev kvar. Enkel resa var ca 6 mil. Trappor att springa i till förbannelse... å jisses vad med blommor...ute som inne.
Men vi hade iaf tur med vädret :)
Det skulle heller inte ta så lång tid...bara ett par timmar.... vi åkte ca kl 9 och var hemma kl 19... Var hem och rastade hundarna ca kl 15.30 sedan var det till att åka tillbaka för att släpa ut allt ur bilar och släp... fast denna resa blev bara ca 2500 m...helt acceptabelt. 

Men inte blev det nån koll på Q-S hov inte, det var jag på tok för trött för när jag kom hem. Så det blir idag istället

Fast först blir det en vända till Eskilstuna och Jula... 



6 kommentarer:

  1. haha...Ordentligt grundlurade :)

    SvaraRadera
  2. då fick du i allafall motion som heter duga, tror jag det att din inte orkade med sårvård efter en sådan dag, håller tummarna för att såret har blivit bättre
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag brukar alltid dra öronen åt mig när folk frågar om flytthjälp, för jag vet att det alltid är värre än vad dem säger! :P

    SvaraRadera
  4. En definitionsfråga, med andra ord......
    Tur du är så in i hoppsan positiv......."Vi hade i alla fall tur med vädret", hahaha.
    Jag hoppas också att hoven ser mycket bättre ut <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sv: önskar dig en trevlig start på den nya veckan :)
    kramar

    SvaraRadera