fredag 10 augusti 2012

Veterinären...

... såg, klämde, kände och tittade lite till, klämde med visitertången (se bild), gjorde ett sk böjprov (enkelt beskrivet är att man böjer alla leder på en och samma gång) för att sedan se om det blev värre vilket det inte blev. Kliade sig i skallen och sa "vad har du gjort pållen"? Så idag har jag inte fått reda på mer än innan.
Men veterinären sa att Q-S kunde gå ut i hagen. Tack och lov!! 
Han är på samma spår som jag att rörelse är bra om det inte blir allt för mycket
jagande i hagen förstås.
Finadyne i några dagar och sedan ska jag höra av mig på onsdag, han var visserligen inte i tjänst då sa han men sms:a så jag får reda på hur det går om det inte blivit bättre får vi hitta på nåt. Tack för riktigt bra veterinärer som faktiskt bryr sig om både djuret och djurägaren. Och jag hade ju tur, det var Vet. Nilsson som kom.

För att visa vad man har en visitertång till
Bild från helenahovslagare.se

Och för att visa vad ett böjprov är
Bild från alltomhastar.se

Men så har jag då min vän Annika som i sin tur har en uppfödarkompis nånstans i den övre delen av landet som är homeopatutbildning.  Eftersom Annika inte hade nån Arnicapiller hemma tyckte hon att jag skulle prova med något som heter hypericum (med reservation för stavningen) det är för skador för nerver fick jag snabbt beskrivet och jag missade säkert nån mer information. Men hon tyckte jag skulle ge Q-S 5 små piller varje timme första dagen sedan 5 piller morgon och kväll i två dagar. Är det rätt blir det skillnad nästan på en gång.  Nu får jag vänta och se. Annika använder hypericum när hennes whiplashskada gör sig extra påmind med muskelkramper med mycket gott resultat.
Jisses, jag kanske är lite lätt hysterisk när jag grabbar tag efter alla strån jag kan. 

Om ni klickar på bilden så kommer ni till Annikas uppfödarkompis : )


Vår hyresvärd har en hage som inte är riktigt färdig än och som han måste ha betad varje år, (nån EU-regel/avtal) den är mycket mindre, det finns några träd och gott om bete och inte så backig och stenig så jag frågade helt enkelt om vi gjorde den klar om får använda den i några veckor då.... och självklart fick vi det, han hade allt hemma bara det att det inte blivit gjort, så i morgon ska vi dra lite eltråd jag och Annika, för på söndag kunde inte Annika då ska hon på utställning...nånstans i svea rike : )

Nu är snart M hemma, då ska vi "bara" hämta hem 250 kg i betongsäckar
I kväll blir det till att påbörja gjutningen av plattan till vår murade grill

2 kommentarer:

  1. En gammal vän till mig arbetade som hovslagare, och när jag praktiserade på hans gård fick man ofta höra talas om olika sjukdomar som kan drabba hästen.

    Kommer tyvärr inte ihåg så mycket av det idag, men hovböld känner jag igen.

    SvaraRadera
  2. Använder mig ofta av homeopatmedel, med gott resultat.

    SvaraRadera