fredag 10 augusti 2012

En gång i timmen

Skall Q-S ha fem stycken pytte-itte små piller...det blir ett jäkla kutande till hagen idag fast det tar jag hellre än att han ska stå och slå sönder sig i boxen som en annan huligan...
Bara för att få en aning om hur smått det är...

Ska ni till hagen....IGEN??
Då tänker inte jag gå längre...


Hjärtat vilar...

... å mamma Chaconne och "mormor" Lady vaktar



Såå söööt


Vi åkte och tog en pizza i sparreholm... tyckte bilen lät fruktansvärt illa ett knattrande ljud på nåt vis. Kunde inte lokalisera det riktigt. Först åkte vi till maskincenter i sparreholm men de hade ju stängt. När vi stannade bilen och klev ur tyckte vi att det luktade konstigt och M säger:
"Hoppas att det var bilen som åkte som luktar så konstigt"
"Mmm", sa jag
Så hoppade vi in i bilen igen (eftersom det var stängt) och det liksom rasslade till och jag tittar förskräckt på M
"Hörde du"?
"Ja..."M  klev ur bilen igen och la sig på alla fyra och tittade under bilen sedan började han gapskratta
"Jag tar den sen om den inte lossnat"
"Vad för något"? frågade jag
Jo...en stålborste som M hade som stöd i går när han fixade avgasröret för att det skulle bli rakt


"Jag trodde allvarligt att bilen höll på att falla i bitar", sa jag, "så där lät ju inte bilen i går när jag åkte hem från jobbet"
"Det kan väl du aldrig höra när du kör, när det låter så här" sa M och skruvade på volymen på radion så håret nästan reste sig...eller det hade gjort det om jag inte hade skruvat fast det med en klämma... 

6 kommentarer:

  1. måtte han bli frisk nu med de pyttesmå tabletterna, :) att stålborsten satt kvar under hela färden :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Det händer grejer hos er, ser jag. Q-S såg ut att trivas i hagen. Tablett 1ggr / tim,
    det blir många steg det, men inte på natten väl???

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilket pass men så är det med djur de måste ha vår hjälp en sån gång. Vilken tur det inte var nåt stort fel på bilen då! Kramis Moster

    SvaraRadera
  4. Vilket pass men så är det med djur de måste ha vår hjälp en sån gång. Vilken tur det inte var nåt stort fel på bilen då! Kramis Moster

    SvaraRadera
  5. Hoppas nu att de där små pillren hjälper honom! Det är ju inte storleken som räknas! ;)
    Och vilken tur att det bara var en borste som lät och inte bilen som höll på att falla i bitar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Himla tur att det bara var en stålborste!!!
    Har du märkt någon skillnad av pillren än?
    Vilka fina bilder i hagen <3
    Tack för grattis
    Kramar

    SvaraRadera