söndag 12 augusti 2012

Hagfix

Det skulle inte ta så lång tid att fixa till det sista i den sk hästhagen som vår hyresvärd varit så snäll att låta våra hästar gå i. Allt var i stort sett klart, isolatorer var iskruvade och typ halva hagen var redan dragen, vi skulle alltså "bara" dra över- och undertråd, slå ner ett jordspett och fixa så det det blev ström på staketet. Uppskattad tid hade jag sagt till nån timme, totalt underskattat för det tog nästan tre timmar och då hade vi inte fått dit ett jordspett eller ström. Men vid det laget var jag så hungrig och trött att jag kunde ha betat av det höga gräset i hagen. Det är inte riktigt läge att fortsätta då för humöret började svikta ganska ordentligt. Allt hade gått jättetungt. Idag har jag en enorm träningsvärk i hela kroppen. Och jag skulle behöva trimma gräset vid tråden för det är överväxt. M får hjälpa mig med resten. Annika kunde inte idag, hon skulle på utställning med nån av hundarna, eller kanske båda, jag vet inte. Noll koll just nu. Flytta hästarna får vi väl göra på måndag.

Idag är "vår" väg utlånad igen till en rallyåkare härifrån trakten, så jag måste ta in hästarna och ställa dom inne under tiden för de går precis utmed vägen just nu... 

Quick- Step verkar inte svara på de små pyttepillerna :(

2 kommentarer:

  1. Tänker så på er. Så himla tråkigt att Q-S inte blir bättre. Jaa, kanske en bra idé att röntga. Finns det portabel röntgenutrustning?
    Som jag berättat tidigarte, har jag använt homeopatmedel, med gott resultat, men jag tror det är viktigt att man får "rätt" medel. Ett medel som är bra för en individ, är kanske inte det bästa för en annan.
    Håller tummarna för ett tillfrisknande. (Förstår att du målar väggarna)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja du det där hagfixandet tar verkligen tid! Hoppas ditt lilla hjärta snart blir bra igen.
    Å du..jag behöver gå på gym ändå :)
    Kram

    SvaraRadera