tisdag 10 juli 2012

Sol och regn,

varmt och klibbigt, stängd ytterdörr och öppen ytterdörr, det är väl dagen i korthet
... och TRÖTT beror väl mest på vädret. Hade tänkt att rida en liten stund idag, planerade ridning till ca kl 19 för då skulle de har testkört klart en rallybil på vår väg ... och när dök de upp då?? Joo...strax innan kl 19 och  nu är kl 20 och de åkte precis iväg med biltrailern och det regnar... Nu ska vägen sladdas, så jag kan se mig om efter att få rida idag. Det är sånt här som kan göra mig tokig, när jag planerar efter mitt huvud och allt mitt planerande blir inte... nåja det är en dag i morrn med...

Vi kom iaf hem igår efter en hästsemester i Täby var hemma ca kl 20.30

 Innan vi kom iväg hämtade Anna hem sin Varians
till sällskap till Mercy ett par dagar så Mercys karleder hinner
läka ihop
 Varians även kallad Varre

Vi verkar ha en förkärlek till fuxar... 

Sen var det det där med övertalning om att gå på trailern
Han går inte bakåt men inte framåt heller
fast till slut så stod han där han skulle
kan inte säga att det är problem att lasta om det 
bara tar upp till 10 minuter, vill ju inte stressa heller för då 
tar det ännu längre tid.
Jag brukar tänka att långsamt är snabbt och snabbt är långsamt
Lång häst 1 ; )

Lång häst 2 ; )

Tror att han trivdes på Rydboholms gård och om 
sanningen ska fram så gjorde jag det med

4 kommentarer:

  1. Det är inte roligt att det inte blir som man planderat...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där att allt inte blir som planerat och hur vädret kan få en ur balans. Hoppas morgondagen blir lagom varmt med lite sol och absolut inget regn eller klibbig åksfylld luft!

    SvaraRadera
  3. Monica har talat om hur MYSIGT ni haft det,hon var faktisk lyrisk.
    Men här bara REGNAR det,var eviga dag.....I morgon åker Monica
    mot Kalix,tomt blir det.
    Men ta´upp ridningen,för du har enl.Monica en kanonhäst.
    Kram hjärtat.

    SvaraRadera
  4. Jag hade också en otroligt rolig vecka med mostrarna på besök! I din kommentar läste jag först "Kram från monster" GALET ;) Ta vara på din fina häst nu o lycka till med ridningen. Dock vet jag inte vad du gjorde med receptet på mockarutorna?! P&K

    SvaraRadera