måndag 9 juli 2012

Lite rörliga bilder...

Monica filmade lite när jag och Elin red över bommar, det ser kanske inte så vackert ut när jag rider men det bjuder jag på... det var fruktansvärt kul och jag kände mig sååå nöjd efteråt, tur man har en stora storasyster  som arbetar lite som ridinstruktör på en ridskola där hon bor...
jag är ju minst med 9 minuter efter Anna och 9 år efter Monica

Filmerna är filmade av Monica
Elin och Mercy...


Jag och Quick- Step då...

Denna vecka har varit helt fantastisk, jag har en genomärlig häst säger både Anna och Monica, han hade kunnat opponerat sig hur mycket som helst, nytt stall, ny kamrat, ny omgivning, nya krav etc...jag vet ju det jag med naturligtvis... men jag själv har varit så osäker och har inte velat rida ensam "om och utifall att"...vilket i sin tur har lett till att ingenting har blivit gjort. Men denna vecka har jag fått lite "blodad" tand, precis det jag hoppades på att jag skulle få, nu gäller det bara att hitta en bra strategi och upplägg för hur min ridning ska se ut när jag kommer hem eftersom jag inte har en ridbana och ingen transport... än... de är ju inte gratis direkt. Man kan ju köpa en som är i sämre skick förstås och rusta upp den, men då ska man ju ha tiden till det med.... eller "man"... det blir väl M's uppgift i så fall... vad han skulle jubla :|

Inte nog med att jag fick komma igång med min ridning...jag har fått umgås med mina kära systrar som jag kan längta ihjäl mig efter ibland... med jobb, hästar, hundar och det geografiska läget gör att vi inte ses så ofta. Monica bor i Kalix och vi kom fram till att det var nog 4-5 år sedan vi sågs sist.
Minns inte om det var när pappa fyllde 75 eller när mamma fyllde 70
Det är ju visserligen inte så långt till Täby från Flen, men återigen är det ju inte bara att dra iväg, det krävs lite mer planering och så.. och då blir det ibland enklast att stanna hemma...
Idag kommer jag att åka hem, så nu är det packning som står på agendan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar