fredag 27 juli 2012

Mitt ♥

Tog in hästarna i onsdags kväll för lite grooming och hade tänkt tömköra igen. Det som blev blev lite borstning och utredning av tovig svans och man... Dock ingen tömkörning... Mitt hjärta var jättehalt på höger bak och jag kunde inte avgöra var han hade ont... hoven hade en liten pinne som låg precis jämt med strålen, ingen värmekänsla i kotan, hasen eller knä... men så tog jag om hans insida lår, nu är ju detta en häst vi pratar om så det blev som en omkramning med båda armarna. Detta reagerade han på å då tänkte jag att det är väl en sträckning, han har en benägenhet att leka get...bergsget ...så han har nog sträckt sig. ringde iaf till Madde och hon lovade komma ut på torsdagen...

Så kom då torsdagen och Madde kunde rätt snabbt konstatera att det är knäleden, så hon kunde inte göra så mycket, fast han gick mycket bättre än han gjorde på onsdagen, även om han naturligtvis hade ont. Nu blir det 2 msk gurkmeja och tre kapslar Pau D'arco morgon och kväll och avvakta till efter helgen för att se om det förhoppningsvis går åt rätt håll.

Vi hade en liten fotosession istället för tömkörning i onsdags


Det svarta på höger sida har Q-S satt dit själv, hur mycket jag
 än gnodde så gick det inte att få bort...
Kallas visst även för kåda ; ) sånt satt även i man och svans...


Q-S fina melerande svans








4 kommentarer:

  1. Gurkmeja??? Det visste jag inte? Hoppas det hjälper!
    Vilka fina bilder på din "lilla goding"
    Hahaha, kåda är INTE kul :-( Helt hopplöst att få bort ju.......
    Ha en riktigt skön helg, min vän
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sv. Jaa, den låg utanför Malmköping. Måste väl vara den du säger?
    Visste inte att det fanns många???? Den här var vi också på när våra barn var små. Var sig ganska likt, faktiskt. Mysigt var det ;-)
    Kram igen!

    SvaraRadera