tisdag 24 juli 2012

Arbetsdag två...

... har passerat. Kändes så tungt att ta sig upp och iväg i går måndag, trött som in i he..... hela dagen. Kvällen slutade strax innan 21 i soffan, M sa nåt om att gå upp och lägga sig om man nu är så trött, men jag tvungen att sova innan jag orkade ta mig upp för trappan och dyka ner i sänghalmen. Idag har jag varit piggare, alltid nåt.

Hade tänkt att rida efter källsmaten, men när jag plockade in Q-S såg jag hur orolig han var pga alla bromsar så det blev tömkörning istället. Men vi mäktade bara med ca 15 minuter i "bromslandet". Vi var först på gärdet men det gick inte att vara där så vi gick bakom ladan istället och där låg det en presenning utslängd på marken...
-Superläskig, sa Q-S och la hela huvudet på sne när han gick förbi.
-Nej då sa jag, prova igen
-Ok då, jag kan väl pröva med ENA framhoven iaf, sa Q-S och testade
-Det är bra, svarade jag, igen?
-Japp, piece of cake, svarade Q-S och gick malligt över pressen igen med alla fyra
-Min kille hela dagen, sa jag, tycker du inte att vi är färdiga nu? frågade jag
- Jo... och det skulle smaka med nåt gott i krubban när jag kommer in, svarade Q-S med ett älskvärt leende

Mitt


I söndags fm var vi iväg och hämtade kattungen (vi har inte enats om ett namn än), själv har jag inte fått ett enda vettigt kort. Och den lilla kraken är jätterädd för Tyson, vilket inte är så konstigt för han har "äta-blicken" när han får syn på katten och blir helt spänd i hela kroppen och knappt andas. Och jag kan inte få honom att tagga ner. Nu får katten bo inne på toaletten och får komma ut för att kelas i soffan, men så kan vi ju inte ha det hur länge som helst.
Är det nån som har förslag på hur katten och Tyson ska bekanta sig och acceptera varandra?

Bilden kommer från mammas blogg
som jag i all ärlighet stulit

6 kommentarer:

  1. Vilken gullig liten katt!! Jättefin färg.
    Vad jobbigt med alla dessa bromsar, grrr.....
    Sv.Jaa, man vet ju aldrig med Ronja.......men i Flen tror jag inte hon varit i dag, hahaha
    Hoppas du fortsätter krya på dig
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Nej, några bra tips har jag inte :(

    Mmen vad gör han då - Tyson, menar jag? skulle han ta en smakbit (typ svälja hela missen utan att tugga)?

    SvaraRadera
  3. Men åhhhh...vilken sockertopp till kattunge!
    Tips? Nä, men jag skulle lite på magkänslan. De gånger vi har haft hundar och katt så har jag helt sonika bara låtit allt bara vara. De brukar fixa det galant. Katter är de som härskar!
    Vad är det de säger: Hundar lyder, katter rår.
    Lycka till med hjärtegullet!
    Kram

    SvaraRadera
  4. nemen vilken sööööting! kramar

    SvaraRadera