torsdag 4 oktober 2012

Jo då...

...jag lever fortfarande och jag överlevde förkylningen, bara lite hosta som envist hänger sig kvar.

Stressen på jobbet med kaos och flytt osv höll i sig hela förra veckan oxå fast med en ökning med nästan 200% på det lägger vi en förkylning, kanske inte så konstigt att jag hostar fortfarande... har hört att vila ska va bra ;) och det har jag tänkt att det ska jag göra... sen.
Denna vecka är iaf betydligt lugnare.

Hemma då... jo vi hade kräftskiva förra helgen, Vi tinade och kokade om ca 150 kräftor och kvar blev det endast tre små rackare som inte var mödan värt att jobba för.
Tände grillarna i ösregn men det led inte jag av, M fick fixa :)
Supertrevligt var det iaf och inte blev det jättesent heller, fördel för de som sov över och skulle åka hem dagen efter (Mamma, pappa, Anna och Raoul)

I tisdags flyttade vi över hästarna från kohagen som kallas hästhagen ;/ över till hemmahagen. Kletigt och smetigt i backen och en yster häst...kan man väl lugnt säga. Jag ledde Q-S och Lady och Annika tog Chaconne och när vi gått en bit över gärdet så börjar Q-S bocka och sparka back-ut vid tre tillfällen, vilket ledde till att Chaconne naturligtvis oxå visade att hon kunde. Lady höjde inte ens ett ögonbryn. Släppte in dom i hemmahagen och de satte av i en rackarns fart, vände och kom tillbaka, Lady travade lite försiktigt och såg allmänt förvirrad ut. När de spattat runt en stund så valde de att beta lite och struntade fullständigt i människorna (jag och Annika alltså) som beslutade sig för att gå en hagkoll bara för att se att staketet var helt runt om, bättre sent än inte alls....

Inga nya bilder (inte ens från kräftskivan)
Så det får bli nåt gammalt...



4 kommentarer:

  1. Tack för kräftskiva o kräftorna som M haft sig omaket att fiska... Gott var det o trevligt var det o rätt nyktert med för den delen :-o. Hoppas att hostan ger med sig snart. Kram!

    SvaraRadera
  2. Mmm, började undra var du tagit vägen??? Skönt att "se" dig, och att förkylningen lagt sig ;-)
    Den bilden är så fin........!
    Ha en toppen helg
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men visst... Raoul vill inte vara hemma på sin födelsedag så vi körde den smitning till London :-) underbart idag har vi promenerat i närmare 4timmar effektivt, om än långsamt :-) nu lite vila o en wirre-pinne innan middag med mer öl :-o

    SvaraRadera
  4. Meeeeen....jag som trodde vi skulle få se lite roliga bilder från kräftskivan.;)
    Kram

    SvaraRadera