fredag 21 september 2012

Säger som så många andra i dessa tider...


 Inte bli sjuk, inte bli förkyld, är inte förkyld!!
Jag har verkligen inte tid för sånt dravel...

Arbetsvecka  38 är äntligen över
Och till slut blev det då äntligen fredag.
Denna vecka har varit helt kaotisk på jobbet

1. Packa, bära och konka...
Vi ska byta lokaler efter att ha varit i samma lokaler i 15-16 år.
Eller lokaler är väl eg fel uttryck. Det är ett hus på tre våningar + vind

2. Bredvid mig ska det gå en tjej och arbetsträna efter en längre tids sjukskrivning

3. Utföra de arbetsuppgifter som jag är anställd för

4.Dessutom har jag fått ökad tid från 75% till 100% i tre månader (till att börja med)
Det innebär inga lediga tisdagar och inga sovmornar på onsdagar. (ja... jag är bortskämd)

5. Jag upp på heltid och ingen ersättare för mig = en man kort.



Jag är helt enkelt trött...


Hjärnan min har har fått en lindrigare form av härdsmälta denna vecka,
jag har glömt det mesta tror jag
Till middag idag hade vi tänkt äta tacos. Då är det gott med grönsaker  och gräddfil
men det glömde jag köpa, samt lite mjölk. nu blir det istället trist och tråkig
köttfärssås och pasta...

Nu ska jag kurera mig från förkylningen som jag inte håller på att få.

9 kommentarer:

  1. vad tråkigt att du glömde inhandla det som behövdes till tacosen, nu får du sköta om dig och kurera dig från både förkylning och trötthet
    Sv: han har säkert ringt mig i över 10 års tid
    kramar

    SvaraRadera
  2. Men, hua, vilken vecka :-( Lider med dig!!!
    Nu hoppas jag att du får en skön helg, kurerar dig från förkylningen, som du INTE håller på att få och att du får se solen.....varje dag ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Krya på dej!!! Det är mycket förkylningar nu, hoppas din INTE blir för ihärdig......Vi är ok...vi ses...Kramen

    SvaraRadera
  4. Sv: fast klappgröt smakar inte gröt :) jag lovar, gå in på google och sök på klappgröt, gå sedan in på något av recepten så får du se hur man lagar till sådan gröt, jag lovar, det är mer som en efterrätt, smakar supergott
    bamsekramar

    SvaraRadera
  5. Hur har det gått........med förkylningen? Hoppas du klarade dig skapligt?
    Tack för grattis ;-) Helt galet roligt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken vecka. Det kan få vilken hjärna som helst att få hybris.
    Kram och hoppas att du kryar på dej.

    SvaraRadera
  7. Jag försökte också allt jag kunde att inte bli förkyld, men det gick ju inge vidare.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera