tisdag 18 september 2012

Till min dotter

Hittade en dikt som passar mitt älskade barn, det är ingen födelsedagsdikt men den passar idag, i morgon och i förrgår och den passar henne


NÅGRA ORD PÅ VÄGEN

- av Siv Andersson


Försök att ta tillvara
allt gott som livet ger.
Se det stora i det lilla
så kan guldkornen bli fler.



Ge dig tid att reflektera
en stund i lugn och ro.
Låt sanningen bli vetskap
men släpp även fram din tro.



Och när du möter mörker
och livets tvära kast
- känn då hur livet rör sig
och ljuset får kontrast.



Känn att du får styrka
av det som gör dig svag
- att där finns nåt att lära
av allt som sker var dag.




Grattis min Josefine
som idag blir 23 år

7 kommentarer:

  1. Grattis Josefine på födelsedagen :-) / moster A

    SvaraRadera
  2. Grattis, Grattis, Josefine, du kanske är hos mamma idag & firar dina 23 år.
    Kramar från mormor & morfar

    SvaraRadera
  3. Åh, så vacker dikt.
    Och grattis till dottern!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vacker ord till din dotter!!
    Sv. Tack för dina rara ord, det värmer så mycket.
    Gissa vad?!!! Det var exakt så jag gjorde i dag......längre mellan konerna alltså. Fick samma tanke ;-)
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  5. vilken fin dikt GRATTIS till din dotter på hennes födelsedag
    Sv: mm, det var typ sådana utväxter jag tittade efter
    kramar

    SvaraRadera