söndag 16 september 2012

Att meta ...

... är inte min bästa gren
M frågade mig i går fm om jag kunde följa med ut och meta mört till kräftfisket

Jag rynkade på näsan.

M: Vi tar med kaffe
Jag: och hundarna i så fall

M rynkade på näsan.

Jag: och du sätter på masken och tar hand om fisken
M: Ja, bara du följer med
Jag: ...och hundarna
M: ok då, men då håller du koll på dom
Jag: det gör väl jag alltid
M: Hmm...

Packade in kaffet, hundarna, en 20 liters bensindunk
(vi har en törstig gräsklippare som inte funkar utan bensin :O )
Åkte till således först till flen för det går inte att meta utan mask
den inhandlades på sportaffären, trodde det var nån särskild mask
 men det var vanliga daggisar :O Kunde ha grävt upp lite här hemma då ju
Men men... sedan stannade vi vid macken och köpte lite fikabröd men glömde att tanka
 men det kom vi på när vi var hemma igen
Lucky filosoferar


väl framme vid metstället där det förövrigt blåste nästintill storm
hade vi tre hundar och två koppel med oss.
En snabb överläggning sa att Lucky är den som mest sällan drar
så hon får vara lös

"mitt" metande

Emmi

Tyson

Det nappade inget alls på vårat första metställe så vi 
fikade, packade in oss i bilen igen och åkte till
Stärringebadet... Nästan hemma alltså
Fikat :)

Jagar lite vågor vid Stäringebadet



det var länge sedan vi hade med hundarna så de kunde bada och leka i vattnet

Jisses så lycklig Tyson var han sprang fram och tillbaka precis i
vattenbrynet, försvann en stund upp i skogen och kom direkt när
jag ropade, inget tjat alls


Tur det låg lite stenar precis framför bryggan annars hade vi blivit
väldigt blöta om fötterna när vi skulle meta.


ahh...glömde säga att allt som allt blev det två mörtar och två abborrar 

8 kommentarer:

  1. Jag blir inte det minsta sur Sara, herregud jag vet vad alla tycker redan även om det inte sägs rakt ut. Men du ska veta att hon ger mig massor av glädje också. Och det är inte Zandra som bestämmer även om det är så det ser ut för er. Hade det här varit ett enkelt beslut hade jag tagit beslutet för länge sedan. Det finns massor av bra i henne och hon är inget monster bara häst. Det fina och bra är det tyvärr bara jag och Zandra som ser och tränarna Zandra har, det märks ju tydligt i mina blogginlägg om dem. Sällan ett vänligt eller uppmuntrande ord, men jag glädjs lika mycket av deras framsteg som om det vore jag själv. Det är väl mamman i mig.

    SvaraRadera
  2. vilken härlig utflykt :) men fick ni någon fisk då? härliga bilder
    Sv: barnspärr blir nog bra :) det kan ju inte ens Tyson klara av
    kramar

    SvaraRadera
  3. Hoppsan där gick det inte att skriva längre:) vad jag vill säga är väl att det positiva har varit övervägande en lång period. Och när det händer något vänds världen upp och ned. Och att vi trot eller ej älskar hästen otroligt mycket , dom är personligheter och inte bara häst.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hur mycket kräftbete är det????Kan Manne få ett tjog på den fångsten??? Men det är kul att få följa med via blogg.....kram

    SvaraRadera
  5. Sv: då blev ni ju inte helt lottlösa eller jag menar fisklösa :)
    kramar

    SvaraRadera
  6. Meta är inte min grej heller - även om det kan vara väldigt rogivande så hittar jag hellre på annat.

    Rensa fisk är inte heller min grej! :P

    SvaraRadera
  7. Jag har inte tålamod till att stå och meta.
    Men att gå i skogen, det kan jag göra länge...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Även om det inte blev några STORA mängder fisk, så blev det ett roligt blogginlägg, haha
    Jag är inte någon "fiskare"..........det är så mycket annat hela tiden........svårt att sitta stilla ;-)
    Kram på dig ;-)

    SvaraRadera