lördag 4 augusti 2012

Igår

när jag skulle ta in Q-S gick han i stort sett på tre ben. Hans hälta har alltså blivit värre, han som i stort sett gått obehindrat i några dagar. Hittar ingen svullnad eller värme nånstans i hans högra bakben. M tyckte att det såg ut som om det satt längre ner än knät men tillade sedan att " Men jag kan ju inget om hästar" men jag tror han har rätt, böjningarna i knäleden reagerade han inte på. Så jag tog ett beslut som går emot det jag tror på...rörelse, men jag kände att jag inte kunde släppa ut en häst som i stort sett går på tre ben så boxvila blir det i helgen för att se om det blir bättre, sedan får jag ringa till veterinären på måndag för konsultation.

Gårkvällen blev alltså till att snabbt halma upp boxen lindade båda bakbenen (på vinst å förlust, men nån skada är det ju inte) och sedan åka till vår hyresvärd för att hämta hem hö och de stackars hundarna fick sin kvällsmat sent...kl 21 ca, då hade de nästan svultit ihjäl...iaf enligt Tyson

Bild från  http://www.horseway.se/anatomi.htm

Ensam i stallet gillar jag heller inte att han ska vara men det tycks gå bra, inte upprörd eller så. Han skulle kanske bli det om Chaconne och Lady var inne och höll sällskap under natten för att sedan gå ut på morgonen. Nu har han sällskap av bandit rock på radion...nu vet jag inte om det är hans favoritmusik som spelas men helt klart min... ; )

En sak Q-S  lärde sig när vi var i Täby på semester var att banka i väggen med framhoven när det är dags för fodring...detta upptåg uppskattas inte av matten. I övrigt mår han bra alltså bara jag som känner mig lite nedstämd


4 kommentarer:

  1. usch vad ledsamt, hoppas, hoppas att det inte är något allvarligt
    kramar

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt, det som såg så bra ut härom dagen!

    SvaraRadera
  3. Men åh, vad tråkigt 😢Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Så jobbigt när våra djur inte mår bra. Att gå på magkänslan är aldrig fel. Stackars ❤
    Kul att du hängde med på statspromenaden 😉
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Sv: hahaha - ja, tänk om sängen var borta när vi skulle gå och lägga oss
    kramar

    SvaraRadera