måndag 20 augusti 2012

Huga huuga...

googlad bild
 om du törs så kommer förklaring till detta i andra stycket ;) 

Quick- Step är fortfarande halt men går bättre och bättre och 
börjar använda benet ordentligt igen.
Fy fasen vad det känns underbart!! 
Har fått nytt homeopatmedel - Arnica. fem små ynkliga piller 2 ggr dagligen.

Fixade en ny omläggning med en sorbactkompress, det sitter så länge det sitter. Jättesvårt att få det sitta kvar. Dessutom tog wet flexen slut...

Å inatt då... jisses... vaknade av ett hulkande ljud i sovrummet. Lucky tänkte jag direkt. Det visade sig att det var Emmie. Gick ner för att hämta påse, papper, plasthandskar och ajaxsprayen. När jag kom ner möttes jag av en stank av tre hundkräkspölar, fyra andra pölar av... inte kiss iaf... Nu blev det min tur att hulka lite. M vaknade och tog hundarna på en kortare promenad. Efter ca 45 minuter kom jag då äntligen i säng och hade en hund som flåsade som om hon sprungit ett maratonlopp,
stackars lilla Emmie. 

Väl i säng hördes ett ropande " Vaaaar äääääär niiiiii"? på kattspråk då. Jag svarade naturligtvis "här" Sedan kom hon lilla Doris, kurrade högt och ljudligt, trampade lite uppe vid kudden, gick över till M men se där hade hon inget att hämta, över till matten igen... leka en stund under sängen var oxå kul, kloade lite på sängen. Tillslut så kunde hon då komma till ro... på täcket mellan mina ben.
Nånstans där kom jag oxå till ro och kunde somna om.


Trött kan jag väl säga att jag var på morgonen... och vad möttes vi av för stank från vardagsrummet när vi kom ner? Jajamen... igen *suck* denna gång tänkte då M vara "tuff" nog att ta det. Det gick inget vidare... "Nej", sa M. "Detta går bara inte", sedan sprang han in på toa och hulkade mindre diskret. Och elaka jag skrattade medan jag torkade upp... 
Tänk att tjejorna inte påkallar nån uppmärksamhet alls nattetid...


Idag fick både Lucky och Emmie följa med till jobbet (Tyson är fortfarande utlånad till M's dotter) för att sedan bli hämtade av dottern som var hundvakt resten av dagen. Jag tordes faktisk inte lämna Emmie ensam hemma, jag vet ju inte vad hon hade stoppat i sig. Hon har mått bra resten av dagen. Tack och lov! Trött efter en dag i "stan" bara ;)

Min vackra Emilia


2 kommentarer:

  1. stackar´n, här är det Sluggo som inte mår riktigt som han ska, han har också spytt idag och inte mådde han bra igår heller eftersom han inte ville äta, hoppas att det går över idag annars måste jag ringa veterinären imorgon
    kramar

    SvaraRadera
  2. Sv: det visste jag inte, så Sluggo kan vara "förkyld" på sitt vis kanske
    kramar

    SvaraRadera