lördag 18 augusti 2012

Det luktar gam...

...om fingrarna när man varit "i" det här
Men som min arbetskamrat skulle säga...
"om du petar i det varar det längre" ;)

Det är inte så "såsigt" som jag trodde det skulle
vara idag

Smutsigt är det förstås
 här ser man att det har som 
"fransat" upp sig
precis i kronranden

 Flugorna tycker att det är värsta partyt...
bara drinkparaplyerna som fattas...typ... yeak!

Man ser det inte så tydligt, för behagade inte stå riktigt stilla
men det går som ett "jack" utmed kronranden ner mot hoven
DÄR får jag inte känna...

             ॐ
usch... hoppas att jag inte förstörde middagen eller så...
byter till nåt lite trevligare att titta på... 


Kom gärna med förslag på vad det är för "skräp" jag har står vid brunnen...
det är dessutom den enda jag har
Men jag gillar den 

M är ute och fiskar kräftor :)
Så jag är solokvist hemma...lite skönt det med ibland

9 kommentarer:

  1. middagen har jag redan ätit :) men blir han bra snart stackar´n? det är så svårt att se när djur är sjuka eller har skadat sig
    kramar

    SvaraRadera
  2. ... eller som doktorn ( i det här fallet veterinären ) brukar säga:

    "Det var kul så länge det varade!" :)

    SvaraRadera
  3. Är det bättre i hoven?? Eller, jag menar, ser du någon liten förbättrining?
    Är inte så "kvacklig" av mig, så det gör ingenting ;-)
    Hm....jaa, blomman har jag så klart, inte en susning om vad det är? Men gul och grann!
    Hoppas det blir massor av kräftor.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fin blogg! Älskar din header!

    SvaraRadera
  5. Sv: Nej, jag brukar skippa den när jag kör här i skogen :)

    SvaraRadera
  6. Nja... När jag läste detta hade jag redan satt i mig frukosten... och den visar inga tendenser på att vända...
    Skönt att <3 är bättre...

    Blomman... Hmm... frågade R som just nu sitter och går igenom hela floran i jakten på ett tips ;) ber att få återkomma ;)


    psst... Jag har för första gången en tävling ( hör o häpna) på bloggen
    Kramis!

    SvaraRadera
  7. Sv: mm, det får vi verkligen hoppas att det bara är det där och han blir bra, din fina häst
    kramar

    SvaraRadera
  8. Återkommer med svar om den gula omtyckta blomman... Raoul säger "Höstrudbeckia" och att du ska vara rädd om den :)

    SvaraRadera