torsdag 19 juli 2012

Vädret

Dagens väder enligt klart.se




I tisdags em kom mamma och pappa ner och hälsade på... Mamma höll på att bli galen på sin blogg så nu har vi fixat till en ny. Vi har med andra ord haft lite datakurs mor & jag.
Laddade ner ett fotoredigeringsprogram till mamma och där fick
hon sitta och fibbla med sina kort och det tror jag att hon tyckte var jätteroligt.
Idag ska jag lära henne göra en ny header... vilken utmaning ; )

Personligen tycker jag det är urhäftigt att min mamma på snart 75 år överhuvudtaget HAR en dator. Att hon sedan vill blogga, lägga in bilder och har fb är ännu häftigare,
hon läser alltså inte bara aftonbladet eller stickbeskrivningar på nätet... ;  )

Om vädret tillåter idag så blir det ridning i kväll... men jag vet inte om jag ska titta på
vädret för 
Sparreholm eller för Flen... vi bor ungefär lika långt ifrån båda... Men Flen verkar ha sämre väder överlag idag.... som vanligt


Vill ju även passa på att gratulera min dotter
Sara Josefine 
sin namnsdag

6 kommentarer:

  1. Håller med. Vilken duktig mor. Inte många i hennes ålder som verkligen använder datorn!

    SvaraRadera
  2. Men åh, vad kul!!! Med din mamma som bloggar :-))) Snacka om att hålla sig uppdaterad på allt som händer.
    Kolla det vädret som är bäst för dagen, vettja ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Så häftigt att ha en mamma som bloggar. Eller om du frågar mina ungar så tycker de alla att det är pinsamt, fast de läser min blog nästan varje dag... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är riktigt roligt det här. Men jag var lite dålig på att lägga ut foton, köpte en ny kamera, sen var det kört, men då är det tur att SARA finns, som dessutom har tålamod att repetera,repetera....

    SvaraRadera
  5. Just det ja.... Grattis på namnsdagen -i efterskott :)

    Och sedan undrar ju jag vad den nya bloggen heter?
    ... Mamsen... det är klart att Sara har tålamod... Hon har ju ett jobb som jag tror kan pröva tålamodet rätt skarpt :) Om jag ska vara helt ärlig har hon nog mer tålamod än mig ...
    Kram!

    SvaraRadera