lördag 21 juli 2012

Ojoj...

... gårdagens kvällsmat gick inte av för hackor

Mamma och pappa är fortfarande kvar och tur är väl det annars hade vi inte fått en sån god kvällsmat som vi fick i går, tyvärr kom jag på alldeles för sent det där med att knäppa kort... åt gjorde vi iaf, stekt marinerad rostbiff med portvinssås,  kokt potatis och grönsallad.... å lite vin till det då, de som ville ha alltså, kan ju säga att jag sträckte upp handen för ville ha : )
Till middagssällskap fick vi även två ungar, min son och M's ena dotter

Till efterrätt fick vi då detta... även mamma kan ; )

En variant på panacotta
Mitt middagssällskap tvingade i mig två....
sonen blev alldeles för mätt av maten så han orkade inte och sen
tycker inte han om jordgubbar :O

Idag
går Midnattsolsrallyt av stapeln alldeles i närheten, bara två km härifrån ca
och det ska ju M och M's dotter se förstås, han öppnade bildörren för att släppa ut lite
värme då passade Tyson på
att tala om han minsann ville följa med
men det fick han inte :(


 

5 kommentarer:

  1. Åh, jordgubbar till efterrätt! Smaskens! :)

    Sv: Ja, självklart kommer jag att fortsätta blogga!

    SvaraRadera
  2. Sv; haha virkningen har jag lagt åt sidan! kram

    SvaraRadera
  3. Så himla snopet för Tyson..........:-(
    Den maten lät inte alls dum!!! Och efterrätten..........mums!!!
    Vad du var duktig då, som fick i dig TVÅ!!!
    Kram på dig :-)

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja, det är inget jag tänker sluta med i första taget! :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, nog vet jag hur jag ska planera min semester - och lagom tills att nästa lass med stockar ska sågas och klyvas! ;)

    SvaraRadera