torsdag 12 juli 2012

Stygnen är borta

Jag skulle ha plockat bort stygnen igår men det glömde jag bort så det gjorde jag idag istället, helt ensam i stallet stod han där och lät mig plocka bort 2 av 3 stygn, det tredje fick vänta lite. Efter lite borstning och lite kel fick jag till slut bort det tredje.

Innan plockning

Självaste stygnen

Stygnen borta

Efter detta var det då dags för mig att prova nya uppsittarpallen
och den funkade utmärkt, som jag trodde något för hög men det gör det bara lättare
för den som har tung rumpa...ehum...
Man är ju inte svältfödd direkt

Tvingade M att sitta på nya verandan och titta på...
han höll ju ändå på att somna

M passade även på att ta dessa två kort 

Skrittade endast idag, gjorde lite serpentiner, volter, halt
Sedan skulle vi utöka rundan på gärdet och skulle gå förbi foderhäcken som står inne i hagen
Jisses den var ju livsfarlig sedd från gärdet ; )
Kastade sig lite åt sidan och sneglade med hela huvudet så vi gick förbi en gång till

Innan denna stund började jag att trimma utanför stallet på em, naturligtvis skulle det regna och när det var avklarat och det bara duggade lite skulle jag fortsätta var det tänkt... då tappade jag trimtråden... och med den även tålamodet så jag gick in och duschade istället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar