söndag 8 september 2013

Min syster

min underbara syster...vad jag älskar henne
Hon kom ner till mig bara för att vi skulle få rida tillsammans, jag på min älskade sockermule och Anna på lånad häst, Chaconne. Tanken var tre ridpass tillsammans, ett på fredag och två på lördagen sedan skulle hon åka hem och ta hand om sina mular. Det blev två ridpass för mig på lördagen, ett för Anna, av olika anledningar blev det bara så.
Måste säga att Anna red Chaconne väldigt fint men hon tyckte själv att det var som att sitta på en krutdurk.

Första passet :)
Anna hade RunKeeper påslagen

Andra passet för mig blev Annas promenad med hunden. Under promenaden höll Anna på att ramla ner i ett dike och hon snubblade runt i skogen över omkullfallna träd med skratt som ekande i skogen... . Q-S och jag skrittade i lugnt tempo och stannade och väntade in Anna medan hon tramsade omkring ;)

Det var första gången jag red ensam i skogen utan hästsällskap och jag måste säga att han skötte sig alldeles utomordentligt. Skulle trava uppför en liten backe som slutade i tre galoppsprång :D
Gick förbi tjejorna i hagen på väg hem och de var sååå hyggliga att de gnäggade "välkommen tillbaka" och Q-S svarade...naturligtvis... men han gick förbi utan att tramsa...vilket han inte gjort förut när jag har gått förbi när vi varit ute och tömkört etc.

Andra passet

När vi var hemma igen sa Anna att första rundan var mycket mycket trevligare, terrängmässigt alltså

Anna var också väldigt hygglig med att knäppa lite foton efter vägen när vi var ute så denna har jag knyckt från obergs.blogg.se :)
Detta foto är från andra ridpasset
Fler lär väl dyka upp så fort hon har uppdaterat sin blogg




4 kommentarer:

  1. Underbart!!! Det är väl en bra beskrivning på helgen med Anna :-)
    Så roligt att det gick så bra med Q-S också!!!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Ni har haft bra ser jag. Nu är vi på plats, allt ok.
    Vi hörs....kramen

    SvaraRadera
  3. Det låter supermysigt och att ha någon som fotar en är ju det absolut bästa! ;)

    Sv. Hahahaha! Ja, jag klarade mej! Det var inte jag som fastnat i en gunga med...det kunde varit jag! Jag är ju min dotters mor, lika olycksdrabbade och allt händer oss... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att du kom upp på pållen igen! :)

    SvaraRadera