lördag 14 september 2013

Fredagsrunda

Hastade i oss ett snabbt kvällsmål. sedan drog jag på mig ridbyxorna... ja inte baaara dom...
(red samma runda som förra lördagen, runda II)
Med mig på rundan hade jag M med tre hundar varav den ena i koppel. och det enbart för att jag skulle få rida ofredat... hmm.... hur lät inte det där??? ;)  Men skötte sig fint i kopplet iaf.
Mina fina Goldenflickor skötte sig utomordentligt även om Lucky tyckte att det var ganska otäckt med den där stooora hunden. Emmi blev jätteglad när hon fick se att jag följde med fast "där uppe"

Kände vid ett par tillfällen att Q-S typ började dra in rumpan och krökte lite på rygg och hals, på "språngvis" (svårt att förklara hur det kändes) men jag knackade på honom lite med skänkeln, drev honom framåt och sa med "surrösten" att det inte uppskattas och det lyssnade han på.
Han var förmodligen lite spänd bara för att jag var det, jag kunde inte riktigt slappna av.
 Halt och halvhalt, samt tempoväxlingar i skritt, lätta böjningar höger och vänster. Det var det vi tränade på så att det inte bara blir att "åka häst"

Sedan var det ju till att stanna och vänta på den tvåbenta som inte gick lika fort som vi...

Och Runkeeper hade jag satt på men den hoppade igång först när vi var
halvvägs över gärdet innan skogspartiet

 

Jag brände nog bara hälften av dom där kalorierna men M gjorde nog rätt för dom iaf :)
Nästa pass blir på söndag, hoppas bara att vädret blir till belåtenhet....

8 kommentarer:

  1. Det låter bra. För tillfället regn & blåst, men har legat vid poolen tidigare i dag.
    Pappa är mest solbränd. Vi har det gött.....Kramar

    SvaraRadera
  2. Det låter superhärligt att rida samtidigt som hundarna är med.
    Kram

    SvaraRadera
  3. vad härligt att få rida så där och ha med sig vovvarna på samma runda
    Sv: :) jag brukar också använda mig av en av vovvarnas bollar att rulla fötterna på :) det är skönt
    kramar

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! :-) stolt syster <3 kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att du är i sadeln! :) Ja det är otroligt vad man påverkar dem lätt med sin egen "känsla", känner så väl igen det själv. Därför tog Flisan över och jag är numera bara på marken :)Kul att du får lyckas! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sv. tssss...fundera på det du, hur jag kunde fota min båda händer! ;)
    Mr C var hjälpredan! ;)

    SvaraRadera
  7. Dags att börja uppdatera igen mammsen!

    SvaraRadera