måndag 2 september 2013

Långbad...

...ja inte som på den gamla hemska tiden då.

I kväll efter kvällsvarden såg jag då till att hamna i badkaret istället för att ta den sedvanliga duschen. Tog med mig en bok och "glajerna". 
Vanligtvis brukar en badstund vara ca 10-15 minuter sen börjar det krypa i kroppen, denna gång blev det två timmar (eller kanske lite till) :O

Boken? 
det var denna... och jag har ca 200 härliga sidor kvar.... :) 

 boken är uppföljaren till denna
(Båda bilderna från bokus.com)

Blev endast avbruten en gång...
det var då M frågade -"Har du drunknat?"
Jag: -"Nej"
M: -"Jag går med hundarna...."
Och det var ju faktiskt heeelt ok i min värld :)
efteråt blev det skönhetsvård till fötterna...det var inte heller helt fel, nu är de som nya :)

5 kommentarer:

  1. Låter härligt att ligga i ett varmt bad, något jag kan sakna ibland.

    SvaraRadera
  2. Inte var väl vattnet varmt så länge????Boken var tydligen ok. Blev "fossingarna fina??
    Ska börja packa lite inför resan. Får du besök i helgen?
    Må så gott....kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää....fick fylla på med värme två ggr :)
      Fötterna fick nytt liv, känns bra

      Radera
  3. Vonne svarar:
    Klart syns det skillnad på hyran, alla pass vardagar ingår ju + foder och strö. Men att slippa stressen och få lugn och ro betyder mycket. Dessutom jobbar ju Zandra och betalar :) Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland så ångrar jag att vi kastade ut badkaret.
    Finns det något skönare än när man ligger där och får fylla på varmvattnet eftersom och vet att hundarna får sig en härlig tur med husse.

    Kram

    SvaraRadera