söndag 30 december 2012

Fåfäng...

... är jag nog lite...iaf ibland.

I torsdags gick jag till Frisörn, dit går jag inte allt för ofta måste jag erkänna. Klippte säkert av 20 cm, så nu går det precis nedanför axlarna.
Nåväl kommer dit, direkt efter jobbet på en impuls (som vanligt när jag ska klippa mig) och tur för mig så hade han ingen före på Drop-in. Jag är osminkad, blek, jättetrasslig i håret, en repa på kinden som Tyson placerade kvällen innan för han skulle bara klappa mig på kinden med en något narig trampdyna... Alltså jag ser ut som nåt som katten släpat in...eller som en gammal pundare...välj själva ;)
Han (frisören) konstaterar väldigt snabbt att jag inte är så noga av mig vad gäller utseendet...framför allt inte noga med håret. När han klippt färdigt frågade han mig om jag ville ha håret fönat... jag skrattar och säger: "Det inte är nödvändigt för jag ska hem och sätta på mig stallmössan". 
När jag sedan betalar får jag ett klippkort (haha) på 10 ggr... lite glatt säger jag... "Det tar 10 år innan jag får en rabatterad klippning...." han tittade helt oförstående på mig, men jag tackade och tog emot kortet han gjort sig besvär med, med stämpel å allt....

Och idag då.... gjorde jag mig Nyårsfin om händerna...  :)


Madde på Maddes Nagelstudio i Flen
är det som "kirrat" mig

Egentligen jätteopraktiskt med tanke på jobbet och alla djuren....
Men det har faktiskt funkat jättebra... Nu är det tre veckor sedan jag gjorde det
första gången... då var jag glittrande rosa/lila :)




5 kommentarer:

  1. Snyggt... Har funderat på att nagla mig också men det har liksom aldrig blivit av... Bild på frissan då? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää... besparar mina läsare på fågelskrämman :)

      Radera
  2. Det där med stall o mössa förstår i stadsfolk. Du är rolig du! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Snygga naglar lite roligt vara så fin till Nyår dessutom nyfriserad <3

    SvaraRadera