torsdag 2 juni 2011

Sent ska syndaren vakna

 Sent omsider har jag kommit på att det blir nog badsäsong även i år... Kan ju säga att dieterna jag höll på med i vintras envist hänger kvar som ett livbälte runt midjan. Men med en erfarenhet rikare kan jag ju nu säga - fast det var underbart gott - att semle- och ostbågedieten är ingen höjdare om ni nu hade tänkt att testa den. Ställde mig av en händelse på vågen varför kan jag överhuvudtaget inte komma på i skrivande stund...men sinnet blev tungt...

Så igår tog jag fram pilatesbollen... och fy vad jobbigt det var att bara blåsa upp den!!! Men jag provsatt på den en stund för att liksom kolla att den tålde dunderklumpen  och det gjorde den.  Gjorde balansövningar, armhävningar och sit-ups... jisses...idag har har jag bara liiiite träningsvärk i magen och baksida lår. Och fast det egentligen tog emot så gjorde jag typ samma övningar idag, och nu när det är gjort så känns det iaf bra...får se hur det känns i morgon.

Tog en snabb runda med snabeldraken här hemma... Av någon anledning har vi hundhår i huset...kan inte förstå var det kommer ifrån?

Börjar jobba kl 16 så än har jag tid att ta det lite lugnt

5 kommentarer:

  1. Semle- och ostbågsdiet låter som en höjdare i mina öron! :P

    SvaraRadera
  2. se där ja... Ta inte ut dig förmycket bara så där i början. Det är så lätt att tappa motivationen när man få grym träningsvärk.

    Jag som varit så duktig under våren och tappat något enstaka kg nu o då, har fallit in i ostbåge-glassdieten... Dags att se vad för resultat det fört med sig...

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen både dieten och biverkningarna runt midjan...men det verkar vara den ända dieten som man kan hålla någon längre tid :)

    SvaraRadera
  4. börja träningen lite sakta och så ökar du undan för undan, annars får du för ont
    kramar

    SvaraRadera
  5. Ät gott och arbeta med djuren det är min filosofi. Men om jag ska vara ärligt så skulle jag sluta med värktabletterna och träna ännu mer. Kämpa på!

    SvaraRadera